Współpraca z influencerami a promowanie butiku odzieżowego
Porady
Komentarze: 0O ważnej roli mediów społecznościowych w branży fashion nie trzeba już dziś nikogo specjalnie przekonywać. To tam klienci szukają informacji o markach i sklepach odzieżowych, inspiracji, a nawet rekomendacji. Influencerzy, czyli swego rodzaju celebryci social mediów, mają całe rzesze fanów zainteresowanych ich opinią i zasięgi często większe, niż duże firmy. Dlatego też są tak atrakcyjni z punktu widzenia marek. Czy jednak współpracę z influencerami mogą podjąć też niewielkie butiki odzieżowe? Wyjaśniamy, jak to działa.
Influencer – kto to jest?
Influencer to osoba, która swoją opinią wpływa na decyzje innych. Często są to decyzje zakupowe. Influencerem na dobrą sprawę może być każdy z nas – wystarczy mieć konto w mediach społecznościowych, tworzyć ciekawą treść i być obserwowanym przez inne osoby. To „tylko” i „aż” tyle. Każdy, kto kiedykolwiek próbował stworzyć wokół siebie zaangażowaną społeczność, wie, że wymaga to wiele pracy. Dlatego osoby o dużych zasięgach często chcą czerpać z nich korzyści. Tę chęć umiejętnie wykorzystują mniejsze i większe marki.
Czym jest influencer marketing?
Reklamy już dawno przeniosły się do mediów społecznościowych. Oprócz oficjalnych treści sponsorowanych znajdziemy je również często w postach influencerów. Temat ten budzi nieco kontrowersji, ponieważ nie zawsze taka współpraca jest jawna. Istnieją jednak proste sposoby na to, by reklama u influencera była przejrzysta i jasna dla odbiorców. Form współpracy jest wiele. Możemy wybrać dogodną i dostosowaną do potrzeb marki. Influencerzy mogą testować lub polecać konkretne usługi, lub produkty, opowiadać o nich, a także wyrażać opinie na temat całej marki, a niekiedy wręcz zostać jej twarzą lub ambasadorem.
Dlaczego współpraca z influencerami jest korzystna?
Influencerzy, zarówno ci o większych, jak i mniejszych zasięgach, skupiają wokół siebie grono osób o konkretnych zainteresowaniach. Często mają oni również podobne potrzeby i gusta zakupowe. Ponadto, będąc w centrum takiej społeczności, influencer cieszy się w niej dużym zaufaniem. Dlatego nawet gdy poleca daną rzecz w ramach jawnej współpracy z marką, zwykle spotyka się to z pozytywnym odbiorem. Oczywiście ważna jest forma. Dzięki współpracy z influencerem marka ma szansę dotrzeć do precyzyjnie określonej grupy odbiorców, potencjalnie zainteresowanej jej ofertą. To oznacza, że nawet niższym kosztem, można osiągnąć lepsze efekty z reklamy.
Jak wybrać odpowiednią osobę do współpracy?
Aby współpraca się opłaciła, wybór influencera nie może być jednak przypadkowy. Szczególnie ważne jest to w branży modowej, gdzie warstwa wizualna ma bardzo duże znaczenie. Współpracę warto zaproponować osobie, której styl i sposób komunikacji jest zgodny ze stylem naszego butiku. Musi ona też reprezentować takich klientów, do jakich chcemy dotrzeć. Jeśli sprzedajemy młodzieżową odzież sportową, to nie szukamy influencerów o eleganckim, wyrafinowanym stylu. Odwrotnie będzie, jeśli nasz butik oferuje kreacje wieczorowe. Warto zwrócić uwagę również na zasięg. Im większy, tym szersze grono potencjalnych klientów. Z drugiej jednak strony, influencerzy o mniejszej liczbie followersów cieszą się większym zaufaniem wśród swoich odbiorców.
[related item="1"]
Gdzie szukać influencerów do współpracy?
Wbrew pozorom znalezienie osoby idealnej do współpracy nie jest prostym zadaniem. Osób o dużym zasięgu jest wiele. Nie każdy jednak będzie pasował do profilu. Nie każdy też będzie zainteresowany współpracą z naszą marką. Influencerów możemy szukać na własną rękę lub skorzystać z gotowych rozwiązań.
Współpraca z influencerami modowymi na Butik.pl
Społeczność Butik.pl tworzą nie tylko sprzedawcy i ich odbiorcy, ale również Influencerzy. Znajdziesz ich, przeglądając modowe propozycje na stronie głównej oraz w zakładce „Nasze influencerki”. Mogą oni również do zgłaszać się do Ciebie bezpośrednio. Na ich profilach znajdziesz informacje o prowadzonych kontach w mediach społecznościowych oraz przykładowe stylizacje. Jak z nimi współpracować?
Współpracuj bezpośrednio
Na Butik.pl wspieramy butiki tworząc rozwiązania, które pomagają w promowaniu marek. Dlatego ułatwiamy komunikację z właścicielami popularnych kont społecznościowych. Influencerzy mogą dodawać odzież, obuwie lub dodatki do swoich wishlist. Jeśli otrzymasz takie powiadomienie to znak, że są oni zainteresowani współpracą z Twoim butikiem. Sprawdź ich profil publiczny na Butik.pl. Możesz nawiązywać z nimi kontakt bezpośrednio i ustalać szczegóły współpracy w formie, która Ci odpowiada.
Zachęcaj do udziału w programie afiliacyjnym
Na Butik.pl influenerzy mogą również zachęcać swoich followersów do zakupu Twoich produktów niezależnie od tego, czy podejmą współpracę z Twoim butikiem, czy nie. W ramach programu afiliacyjnego dodają oni wybrane przez siebie przedmioty do swoich stylowych propozycji, które polecają swoim odbiorcom. Za każde zakupy z ich polecenia Butik.pl przekazuje część prowizji od sprzedaży danego produktu. Co możesz zrobić, by zachęcić influencerów do polecania właśnie Twoich produktów?
- - zadbaj o ich atrakcyjność (ładne zdjęcia, dobra cena, szczegółowy opis – te parametry zachęcają nie tylko klientów, ale też influencerów),
- - proponuj alternatywę (jeśli otrzymasz propozycję współpracy barterowej, ale w danym momencie Cię ona nie interesuje, możesz zachęcić influencera do dodawania Twoich produktów do jego propozycji),
- - proponuj współpracę (na Butik.pl możesz współpracować z influencerami zarówno bezpośrednio, jak i poprzez program afiliacyjny – jednocześnie).
[related item="2"]
Komentarze Cancel Reply